elinatauson

Hongkong om natten

Kategori: Allmänt

Sitter på en tak-terass. Klockan är 01:06 lokal tid. Alla andra sover. Vet egentligen inte varför jag är vaken. Har suttit här i snart en timme. Temperaturen är äntligen behaglig så jag sitter här i mina shorts och min tunna tröja och mest bara njuter. Utsikt mot en bakgård på ena sidan och några av Hongkongs höghus på andra. Fint.
 
Min resa här i Hongkong och Kina börjar lida mot sitt slut. Blandade känslor. Lättnad över att få komma hem och vila. Samtidigt kommer man sakna detta såklart. Det har varit en fantastisk månad. Lite jobbigt men mest bara fantastisk. På måndag flyger vi hem. 
 
Jag gillar mitt liv. A, det gör jag.
 
igår regnade det. Mycket. Det var tydligen någon slags tyfon i Hongkong. Det är förövrigt på denna terass jag sitter. Fast allt är kolsvart. (här skulle legat nån bild men det laggar så här är en bild ner från terassen iaf..)
 
 
Kommentera inlägget här: