elinatauson

Rebecca & Fiona

Kategori: Allmänt

Igår var jag och Albin på Rebecca & Fiona. De hade en gratiskonsert utomhus på stora torget i Kristianstad. Ja, GRATIS. Tidigare under kvällen jobbade jag i kyrkan jag jobbar i på fredagar och kom hem runt 23.30. Tänkte att alla kommer vara såå taggade på att åka dit. Så kommer jag hem. Alla ligger i sofforna och kollar på en svt-dokumentär..

Men inga sura miner för det. Jag och Albin fick i alla fall feeling och åkte in. Innan själva konserten började vid 00.30 så hade det varit någon slags uppstart på hela house-kalaset. När vi anlände var det en dansgrupp som jag inte minns namnet på som uppträdde. Sen kom Rebecca & Fiona! Det började lite försiktigt men sen fattade folk att man faktiskt kan hoppa och dansa lite. Då blev det fest helt enkelt. Ja, vad säger man? Såå bra!
Och det slutar inte där. För sen kom regnet. Några droppade av men de flesta stannade kvar. Däribland jag och Albin. Regnet slutade inte heller, det öste ner. Så när vi hade stått där i en timma och var totalt genomblöta gav vi upp. Fick köra i 50 hela vägen hem på grund av regnet. Bra kväll det där!


jag är egentligen inget jätte-fan av dem, men kvällen blev fantastisk
 
Kommentera inlägget här: